WhatsApp’da Onaylı Kurumsal Hesap Dönemi Başlıyor!

WhatsApp’da Onaylı Kurumsal Hesap Dönemi Başlıyor!

WhatsApp’da Onaylı Kurumsal Hesap Dönemi Başlıyor!

İnanın bu haberi yazarken ben de sizin gibi “daha ne olabilir ki?” sorusunu kendime sordum. Bildiğimiz üzere mesajlaşma uygulamaları arasında WhatsApp kalıplaşmış bir mevkie sahip. Öyle ki bu uygulama milyarlarca kişinin arasında iletişim sağlıyor. Gelen son güncellemelerle gündeme gelen uygulama son attığı adımla çok daha şaşırtıcı bir noktaya geldi. WhatsApp çağrı hattı gibi ibareleri kurumsal iletişim alanlarında görmüşsünüzdür. Bu noktada daha başarılı ve güvenli bir mesajlaşma ortamı oluşturmak isteyen WhatsApp kurumlar ve işletmeler için onaylı hesap devrini başlatıyor.

Bu Nereden Alıntı?

İnsanların sosyal medya girdabına girmesinden yıllar sonra yapımcılar insanları tatmin edebilmek için yeni şeyler arıyorlar. Ve bu yeni şeyler arayışında bir şeyleri bulan kısım hemen diğerleri tarafından vakit geçmeden taklit ediliyor. Bu nedenle de bizler sosyal medya uygulamaları arasında gezerken sadece renklerin ve tuşların değiştiğini sanıyoruz. Durum paylaşımı özelliği başta olmak üzere WhatsApp’da bu taklit meziyetinin başında yer alıyor. Diğer kullanıcıların güvenliği maksadıyla atılan bu adımda ilk olarak Facebook tarafından ortaya atılmıştır. Sonrasında İnstagram ve Twitter da bu döneme dahil olmuştur Bu üç sosyal medya ağında ünlü kişi ve kurumların hesaplarının yanında genellikle mavi onay tiki bulunur. Bu durum WhatsApp’da ise yeşil tik olarak karşımıza çıkıyor!

Onaylı Hesapları Nasıl Anlayacağız?

Ticari varlıklarını WhatsApp bünyesine kanıtlayan işletmeler kullandıkları iletişim adresinde bazı değişiklikler görecekler. İşletmelerin WhatsApp hesaplarının yanında yeşil bir tik işaret olacak bu işaret o hesabın yöneticiler tarafından onaylandığı ve bir kuruma ait olduğu anlamına gelecek. Bunun yanında bu kanal aracılığıyla yazılan mesajlar normal WhatsApp yeşili yerine sarı olacak ve kullanıcılar bu sayede bir kurumla konuştuklarından emin olabilecek.

WhatsApp Neyi Hedefliyor?

WhatsApp aslına bakılırsa bünyesinde gerçekleşen ticari hareketlerin güvencesini sağlamak istiyor. Bu noktada atılan bu adım sayesinde kurumların adına açılan sahte hesaplar dolandırıcılık yapmaya devam edemeyecek. WhatsApp üzerinde açılan kurumsal hesaplar sayesinde günde binlerce inşa hizmet aldıkları kurum ile iletişime geçerek sorunlarını dile getirebiliyor. Bu ortamın daha güvenli olmasını isteyen WhatsApp yetkilileri böylesi bir adım atmış.

Peki, Ya Durmak Bilmeyen Reklam Mesajları?

Markalar bildiğiniz üzere müşterinin kokusunu aldıkları yere bile mesaj yağmuru yapıyorlar. Bu gelen mesajlar bizleri sinir ediyor. Ancak bana sorarsanız ben WhatsApp üzerinden gelen reklam mesajlarını okurum. Neticede orada bazı girişimci reklam firmaları resimli veya görsel odaklı mesajlar göndererek daha hızlı bilgilendirme sağlayabilir. Ancak bu durumunda önüne geçebileceğiz. Biz kullanıcılar dilediğimiz zaman normal bir şekilde istediğimiz kurumsal hesabı engelleyebileceğiz. Bunun yanında kurumsal numara bizde kayıtlı olmasa bile kurumsal hesaplardan gelen mesajlarda kullanıcı ismi kurumun belirlediği şekilde rehberde olmasa dahi görünecek. Bu sayede hangi firma ile muhatap olduğumuzu kolayca öğrenebileceğiz.

Puanla
Ziyaretçi Puanı
[Total: 0 Average: 0]

  • Yazıyı Beğendin mi?  1
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

You must be logged in to post a comment.