Türkiye’de Dijital Pazarlama 2017

Türkiye’de Dijital Pazarlama 2017

Türkiye’de Dijital Pazarlama 2017

2017 senesi öncesinde Türkiye’de dijital pazarlama, bir pazarlama yönteminden çok satıcıların müşterileriyle olan ilişkilerini arttırmak için kullanılıyordu. Daha sonra geçen yıllarda E – ticaret sisteminin bu denli büyümesi dijital pazarlama sektörünü de etkiledi. Dijital pazarlama, E- ticaret ile beraber artık ciddi bir pazarlama yöntemi olarak kullanılmaya başlandı. Türkiye’deki e-ticaret gelişmeleri bir çok firmayı dijital pazarlama yöntemine yöneltmiştir. Türkiye’deki pazar payına baktığımızda 12 milyon e-ticaret yapan müşteri ve kişi başına 200 Tl’lik bir harcama düşmektedir.

Günümüz Dijital Pazarlaması

Dijital pazarlama, çok hızlı gelişen bir pazarlama yöntemidir. Dijital pazarlama geçen senelerde amiral gemisi olarak sosyal medyayı ön plana almıştı ve büyük bir gelişim yaşanmıştı. Tabi ki dünyada hiçbir şey olduğu gibi durmuyor ve gelecekte bu stratejilerinde değişeceğini düşünen dijital pazarlama uzmanları şimdiden bunların arayışları içindeler.

2017 senesi için planlanan dijital pazarlama stratejileri arasında sosyal medyayı biraz daha kurumsal kullanarak direk müşteriye hitap etmek vardır. Son zamanlarda kurumsal sosyal medya şirketlerininde kurulmasını buna bağlayabiliriz. 2017 senesinde İnstagram, Facebook gibi platformlarda daha kurumsal tasarlanan ve müşteriye direk etki eden paylaşımlar öne çıkmaktadır.

Youtube pazarının son zamanlarda büyük gelişim gösterdiğini herkes biliyor. Artık bir çokyoutuber ve youtube kanalı var. Türk insanlarının artık Youtube’u bir kültür haline getirdiğini ve günün büyük kısmını burada video izleyerek geçirdiğini biliyoruz. Zaten Youtube’un yarattığı fenomenleri gördüğümüz zaman Youtube platformunun satış yapmak için ne kadar etkili bir sosyal medya olduğunu göreceksiniz. Nitekim işler böyle olunca 2017 yılında dijital pazarlamada önem verilen stratejilerden biri de kaliteli videolar çekerek ürün tanıtımı yapmak olmuştur. Büyük firmalar kendilerine kanal kurarak ürünlerinin nasıl kullanılacağını, ne işe yarayacağını ve tüm özelliklerini videolarla müşterileriyle buluşturmaya başladılar.

Kısacası 2017’nin trendi geçen seneki gibi sosyal medya üzerinden pazarlamalara devam etmektir. Gelecek senelerde ise sosyal medyanın yerini de başka dijital pazarlama taktiklerinin alacağı uzmanlar tarafından tahmin ediliyor. Yaklaşık bir 10 sene daha sosyal medya dijital pazarlamanın amiral gemisi olacak gibi duruyor.

Puanla
Ziyaretçi Puanı
[Total: 0 Average: 0]

  • Yazıyı Beğendin mi?  1
Önceki Yazı
Sonraki Yazı
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Bu yazı yoruma kapanmıştır, anlayışınız için teşekkür ederiz.