Site İçi Seo

Site İçi Seo

Site İçi Seo

Bir önceki konumuzda Seo Nedir ismiyle oluşturduğumuz başlıkta Seo kavramının tam olarak ne olduğuna değinmiştik. Kısaca Seo’nun geniş kapsamlı ve geniş yelpazede işlemlerinin olduğunu söylememiz bu konumuz için yeterli bir açıklama niteliği taşımaktadır.
Bir web sitesi sahibiyseniz ve Seo kavramını tam olarak bilmiyor, kulaktan duyma sözlerle kendi başınıza bir şeyler yapmaya çalışıyorsanız unutmamanız gereken önemli etkenlerin olduğunu söyleyebiliriz. Eğer yanlış şeyler yapmanız durumunda tüm emeklerinizin boşuna gitmesine sebep olabilirsiniz. Gerekli açıklamaları tek kaynağa bağlı olmadan araştırmak siteniz için başarılı sonuçlar almanız anlamına gelmektedir. Site içi Seo kavramını tek çatı altında sizlere alt başlıklarla hazırlamayı amaç edinerek bilgilendirme amaçlı kullanabileceğiniz bir bilgilendirmede bulunmayı kendimize görev olarak düşündük.

All İn One Seo ve Yoast Seo Eklentilerinin Sitenize ve Size Katkısı

 

Öncelikle SEO ’da bazı eklentilere ihtiyacınız olacaktır. Bu eklentilerin başında All İn One Seo ve Yoast Seo ismindeki eklentilerin sitenizde olması sizin işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır diyebiliriz. Bu kapsamda All İn One Seo’dan kısaca bahsetme gerekirse; SEO uyumlu başlıklarınızı yazıp altına anahtar kelimenizi belirleyen bir cümle açıklaması yazarak en altındaki satıra da konunuz ile ilgili anahtar kelimelere yer verebilirsiniz. Diğer bir deyişle ( Title, Meta Tag düzenlemelerinizde size yardımcı olmaktadır. )
Son zamanların en çok popüler olan SEO eklentilerinden birisi de hiç şüphesiz Yoast Seo olmaktadır. Bu eklenti sitenize eklemiş olduğunuz içeriğin SEO ’ya tam olarak nasıl uyumlu olacağı konusunda szi uyarıcı bir etkisi vardır. Kısacası konuya örnek verecek olursak; İçeriğinizin ilk paragrafında konu başlığının anahtar kelime olarak yazılmasını istemektedir. Buna benzer içerik içerisinde bir site içi bir link vermeniz için sizi yönlendirmektedir. Bu örnekleri daha da fazla arttırabiliriz. Öğrenmek ve üstün başarı elde etmek için Yoast Seo kullanmanız tavsiyelerimiz arasındadır.

Sitemap Nedir Nasıl Oluşturabilirsiniz?

Sitenize gerekli olan SEO eklentilerini kurduktan ve gereken ayarları kendinize göre düzenledikten sonra yapmanız gerekenler arasında Sitemap.xml dosyasını oluşturmak kalıyor. Siteniz wordpress alt yapısı ile oluşturulmuş ise eklentilerden Google XML Sitemaps eklentisini kurmanız gerekmektedir. Bu eklentiyi etkinleştirdiğinizde admin panelinizin sol menüsünde eklentinin ismini göreceksiniz. Eklentiye girdikten sonra Sitemap oluştur dediğinizde dosyalarınıza Sitemap.XML uzantısı olan bir dosya oluşacaktır. Test etmek için www.siteadi.com/sitemap.xml uzantısını kontrol edebilirsiniz. Bundan sonraki işlemlerde ise; Google’a eklemeniz gerekiyor. İlk olarak Google hizmetlerinden Webmaster Tools bölümüne girerek bulunduğunuz sayfadan ‘’ Özellik Ekle ‘’ veya ‘’ Site Ekle ‘’ demeniz durumunda adımları takip ederek sitenizin Sitemap yani haritasını Google’a bildirmiş olursunuz. Bunun sitenize faydası ise hızlı index almasında önemli bir rol oynamaktadır.

Kalıcı Bağlantı Ayarları

Yeni açılan web siteniz için en başta ayarlanması gereken işlemler arasında bulunmaktadır. Seo dostu bir uygulama diyebiliriz. Bu uygulamadaki amaç ise sitenizin URL yapısını düzenleyerek Seo’nun bir parçasını gerçekleştirmiş olursunuz. WordPress sitenizin ayarlar kısmından ‘’ kalıcı bağlantılar ‘’ sekmesinden düzenleyebilirsiniz. Eğer bu işlemi yapmazsam ne olur gibi düşünce içerisindeyseniz kesinlikle yanlış yolda olduğunuzu söyleyebiliriz. Sitenizde bu işlemi yapmadığınızda sitenize eklediğiniz içeriğin URL yapısı varsayılan WordPress ayarları olacağı için URL uzantısında rakamlar, karakterler olacaktır. Örnekle; http://siteadi.com/?p=25 gibi olacaktır. Bu şekilde olması içerikle site URL’sinin çok farklı bir yapıda olduğunu görecek ve sizin SEO ‘da sınıfta kaldığınız anlamına gelecektir. Tavsiyemiz ise; kalıcı bağlantı ayarlarından özel seçeneğini kullanarak ‘’ %postname%.html ‘’ kullanarak sitenizin içeriği ile URL yapısını eşitlemiş olacaksınız. Buda Seo dostluğunu pekiştirmek adına ilk adımlarınızı sağlam bir şekilde atmış olacaksınız anlamına gelecektir. Kalıcı bağlantı ayarları için sizlere daha iyi bir açıklama yaptığımız bu konumuzu incelemenizi önermekteyiz.

Ziyaretçiye Hoş Bir Site Gezintisi Sağlamak

Oluşturduğunuz sitenize belli bir zaman aralığından sonra ziyaretçilerin gelmesi ve ilerleyen zamanlarda daha da sıklıkta ziyaretçi ağırlaması demek Google’ın sitenizi sevdiği anlamına gelmektedir. Bu kapsamda site içi seo kurallarının başında gelen sitenin hızıdır. Bunun için sitenizin hızlı olmasını sağlamak size düşen görevler arasındadır. Sitenizdeki görsellerin boyutlarının yüksek olması sitenin hızını yavaşlatacaktır. Kısacası MB olarak büyüt olan resimlerin yüklenmesi zaman alacağı için KB seviyesine düşürmeniz gerekmektedir. Bunun için yapacaklarınız arasında size vereceğimiz tüyo; resmi sitenize eklemeden önce boyutunu kontrol etmek ve yardımcı programlar sayesinde düşürmek olacaktır. Ziyaretçinin sayfalar arasında geçişi minimum 2 saniye olması gerekir. Uzunca bir süre sayfanın yüklenmesini bekliyorsa sıkılıp erken çıkmasına sebep olabilir. Burada en önemli etken resim görselleri olsa da bunun yanı sıra sitenizin Hosting ‘nin kaliteli olması tavsiyelerimiz arasındadır.

Ziyaretçilerin ilgisini Çekecek Benzer Konular

Sitenizi ziyaret eden kişinin aradığını bulması siteniz için iyi bir sonuç olacaktır. Kısaca hem ziyaretçi hem de sitenizin karşılıklı memnun olması için, site içi seo kurallarının başında gelen okuyucuyu sıkmayan bir içeriğe sahip olunması gerekmektedir. Bu durumda size düşen görev ise; İçeriğin alt başlıklarla oluşturulması, kısa ve öz bilgilerin yanı sıra ziyaretçinin ilgisini çekebilecek, aradığı konuya yatkın içeriğin karşına çıkması olacaktır. Bunun için sitenizde benzer yazılar eklentisi kurabilir yada mevcut içeriğe buradan şu konumuzu anlatmıştık gibi manuel yönlendirmeler yapabilirsiniz. Bu yöntem sayesinde ziyaretçi sitenizde uzun süreli kalabilir, site içi sayfalarda gezinti yapabilir ve bunun sonucunda Google tarafından ödüllendirilmiş olursunuz.

H Etiketlerinin Kullanılması ve Önemi

SEO ‘nun olmazsa olmazları arasında bulunan bir yapıdır diyebiliriz. Sitenizin ana başlığının ve alt başlıklarının SEO uyumlu bir içeriğine sahip olması en başta H etiketlerinden başlar diyebiliriz. Google yeniliklerini ‘’ güncelleme ‘’ adı altında takip eden Seo uzmanlarının tavsiyeleri ve Google tarafından yapılan yazılı açıklamalarda H1 etiketinin en fazla 1 defa, H2 etiketinin en fazla 4 defa ve H3 etiketinin de en fazla 4 defa kullanılması tavsiye edilmektedir. Bu sayede alt başlıklarınız daha belirgin, ziyaretçinin yazı içerisinde aradığını nokta atış olarak gözüyle seçmesi aradığını alıp bilgi sahibi olmasını sağlarsınız. H etiketlerinin kullanılmadığı bir içerikte ziyaretçi okurken sıkılır ve gözünün yorulması gibi sorunlara vesile olmuş olursunuz. H etiketlerinin kullanılması ise; <h1 başlık </h1 şeklinde yapılabilmektedir. Yanındaki rakamları değiştirerek işlemlere başlayabilirsiniz.

Strong ve EM Etiketlerinin Kullanılması ve Önemi

Sitenize ekleyeceğiniz içerikte anahtar kelimeleri vurgulayıcı ve baskın bir şekilde göstermek için aslında Google’a bildirimde bulunmuş sayılırsınız. Strong etiketi belirlemiş olduğunuz anahtar kelimenin başına ve sonuna koyacağınız kısa bir HTML kodu olarak bilinir. <b> kelime</b> baskın ve vurgulayıcı olacaktır. EM kodu ise; italik bir biçimde anahtar kelimenizi vurgulayıcı özelliğe sahip olacaktır. Kullanımı ise; yazı içerisindeki anahtar kelimenize <em> kelime </em> şeklindedir.

 

Önümüzdeki günlerde site içi seo ile ilgili daha çok konuyu işleyeceğim.Konu hakkındaki tüm sorularınızı yorum olarak sorabilirsiniz

 

 

 

 

Puanla
Ziyaretçi Puanı
[Total: 0 Average: 0]

  • Yazıyı Beğendin mi?  
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Yapılan Yorum (1)

Bir Cevap Yazın

You must be logged in to post a comment.