Programatik Reklam

Programatik Reklam

Programatik Reklam

Dijital pazarlamada gittikçe daha çok kullanılan Programatik Reklam teknolojisi; reklamveren, ajans ve yayıncılar için önemli faydalar sağlıyor.

Programatik Reklam dijital pazarlama sektöründe gittikçe artan kullanımıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Dikkatleri bu kadar üzerine çekebilmesinin en önemli sebebi ise reklam veren ajans ve yayıncılar için çok büyük faydalar sağlıyor olması.

Dijital pazarlama sektöründe her geçen gün daha büyük gelişmeler oluyor. Her geçen gün dijital pazarlama sektörü bir adım daha ileri gidiyor. Yaşadığımız şu günlerde artık markalar ürün ve hizmetlerini geleneksel reklam kurallarının dışına çıkarak tanıtıyor. Yeni reklam yöntemleri ve stratejileri geliştirerek reklamlarını yapıyor. Bu yeni dijital pazarlama yöntemleri hem daha yaratıcı hem daha gerçek zamanlı hem de hedef kitleye daha büyük hitap ettiği için daha çok dikkat çekiyor.

Gelişen bu dijital pazarlama sektörünün son büyük adımlarından bir tanesi ise Programatik Reklam olarak duyuruluyor. Aslına bakarsanız bu yöntem uzun zamanlardan beri Programatik Satın Alma (Programmatic Buying) adıyla kullanılmaya devam ediliyordu. Özellikle medyada sıklıkla kullanılan bir yöntemdi. Fakat dijital platformlarda ilerleyen yazılımsal teknolojiler ve gelişen imkanlar ile programatik pazarlama teknolojisi dijital pazarlama sektöründe yepyeni bir çağ başlattı.

Programatik Reklam (Pazarlama) / Programatik Satın Alma Nedir?

Programatik reklam teknolojisi en basit şekilde tanımlamak gerekirse veriyi analiz ederek son teknoloji kullanımı sonucu ile satın alımını hızlı ve akıllı hale getiren yöntem diye açıklanabilir. Programatik Reklam büyük markaların mesajlarını platformlar üzerinden çapraz karşılaştırmalar ile etkin bir şekilde insanlar üzerine yayımlanmasına yardım eder. Bu sayede reklam veren ajanslar ve firmalar doğru içeriği doğru kişiye doğru zamanda ulaştırabilirler. Programatik reklam online reklam alırken manuel olarak yapılan tekliflere ve optimizasyon çalışmalarına bağlı yapılır. Bu sayede en yüksek kar ve en fazla verimlilik sağlanır. Arama motorları da Programatik reklam teknolojisine geçerek reklam verenler için daha karlı sonuçlar sağlamayı hedeflemektedir. Bu hedeflenen sonuçlardan bazıları ise aşağıdaki gibidir.

 

  • ♦ Farklı kanallar aracılığı ile elde edilen verileri kullanarak kullanıcılara daha bilinçli reklam hedeflemesi yapılmasını sağlar.
  • ♦ Reklamların en doğru kitleye ulaşmasını sağlayarak daha büyük kar elde etmeyi amaçlar.
  • ♦ Birçok farklı reklam yayını yapan kişiye tek bir nokta üzerinden erişilmesine imkân sağlar.
  • ♦ Reklam maliyetlerini minimuma düşürürken dönüşü maksimuma çıkarmayı hedefler. Bu sonuçlarda elde edilebilecek en yüksek kar hedeflenir.
  • ♦ Fiyatlandırma tamamen şeffaftır. Hiçbir şekilde ayrım yapılmadan rekabete oranlı olarak fiyatlar belirlenir.
  • ♦ İnsan gücü daha verimli kullanılması hedeflenir.

Gerçek zamanlı olarak satın almaya ve kullanıcı takibine imkân verir. Gerçek zamanlı kullanıcı takibi ise reklamlarınızı ve ürünlerinizi analiz ederek karınızı arttırmaya yönelik değişiklikler yapmanızı sağlar

Puanla
Ziyaretçi Puanı
[Total: 0 Average: 0]

  • Yazıyı Beğendin mi?  4
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Yapılan Yorum (1)

  • Programatik reklam nedir sorusu reklamcılık sektörüne ilgi duyanların kafasını kurcalıyor programatik reklam nasıl yapılır diye düşünüyorlar bu sorulara cevap verdiğiniz için teşekkürler