E – Ticaret İçin 5 Nöropazarlama Taktiği

E – Ticaret İçin 5 Nöropazarlama Taktiği

E – Ticaret İçin 5 Nöropazarlama Taktiği

Son dönemlerde binlerce e-ticaret sitesi açıldı. Doğal olarak e-ticaret sitesi sayısı arttıkça, piyasadaki rebaket ortamı da artmaya, zorlaşmaya başladı. E-ticaret sitelerinin en önemli sorunu birbirilerinin kopyası gibi olmalarıdır. Özellikle son dönemlerde açılan sitelerin çoğu birbirini takip eden pazarlama stratejisine ve görselliğe sahipler. Hal böyle olunca birbirini kopyalayan bu siteler daha açılmadan başarısız olmaya mahkumdurlar. Çünkü her sitenin kendi müşterisi kendi bir değeri vardır. Hazırlanacak olan E-ticaret sitesinin de ona uygun olarak hazırlanması gerekir. Bu anlamda birbirine benzeyen sitelerin açılması, markaların kendine ait müşteri kitlesini ve değerini yok sayması anlamına gelmektedir.

 

Bir e-ticaret sitesinin başarısı, markaya duyulan güven ile doğru orantılıdır. Bu anlamda e-ticaret sitelerinin başarısız olmasının en büyük nedeni birbirlerini kopyalayarak müşteriler için güvensiz bir görünüşe sahip olmalarıdır. Bu anlamda her markanın kendi değerine göre bir e-ticaret sitesi kurması ve kendisine ait müşteri çevresine göre özel deneyimler sunması gereklidir. E-ticaret sitelerinde müşterilere özel deneyim sunmanın yanında başka pazarlama taktikleri de kullanarak müşterileri sitenizden alışveriş yapmaya ikna edebilirsiniz. Biz sizin için bu taktiklerden 5 tanesini inceledik.

 

  • Sosyal Onay

E-ticaret üzerinde yapılan araştırmalarda, tüketicilerin daha çok diğer insanların tercih ettiği ürünlere yöneldiği gözlemlenmiştir. İnternet üzerinden alışveriş yapan kullanıcılar, daha önce başkası tarafından alınmış ve beğenilmiş ürünlere daha çok ilgi göstermektedirler. Bu nedenle ürünlerle ilgili müşteri yorumlarının, daha önce ürünü alan kişilerin bilgilerinin paylaşılması, e-ticaret üzerinden satış yapmak için oldukça etkilidir.

  • Fırsatı Kaçırma

Bu pazarlama stratejisi gerçekten diğerlerine göre çok etkilidir. İnsanlara içgüdüsel olarak fırsatı kaçırma hissi verildiği zaman yapılan alışverişlerin arttığı gözlemlenmiştir. Özellikle, kampanya için son gün, bu fırsatı kaçırmayın, gibi sloganlarla satılan ve normale göre daha uygun olan ürünler normal zamana göre çok fazla satılmaktadır.

  • Referanslar

E-ticaret sitelerinden alışveriş yapan müşterilerin kararlarını etkileyen en önemli noktalardan biri de referanslardır. Örnek vermek gerekirse, bir ürünü indireme soktuğunuz zaman, ürünün indirimden önceki fiyatını da müşterinin görebileceği şekilde belirtirseniz, ürünlerin satışında artış olduğunu gözlemleyeceksiniz.

  • Renkler

Bir araştırmaya göre, internet üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların bir ürünü almaya karar vermesi ortalama 90 sn. sürmektedir. Bu 90 saniyenin, 50 saniyesini ürünün rengini incelemekle geçiriyor. Bu anlamda renklerin kullanımı hem site açısından hem de ürün açısından önemlidir. Müşterilerin fikileri renklere göre olumlu ya da olumsuz olarak etkilenmektedir. Özellikle site tasarımında arama butonlarının dikkat çekici tasarlanması önemlidir. Sitenin renk seçiminde, hedef kitlenizin zevklerini ve pazarladığınız ürünün içeriğiyle uygun renklerin seçilmesi satış miktarlarını biraz daha arttıracaktır.

  • Check – Out Mekanizması

Check – out mekanizması belki de e-ticaret siteleri için en önemli faktörlerden biridir. Birçok defa internet üzerinden yaptığımız alışverişlerde ürünü sepete ekledikten sonra alamadığımız zamanlar olmuştur. Böyle bir durumla karşılaşan müşterilerin ürünü almaktan vazgeçme eğilimleri %80 olarak gözlemlenmiştir. Bu anlamda sitenin check-out alt yapısının gelişmiş olması önemlidir. Sitenin hızlı bir şekilde ürünü satın alabilme imkanı sunması gereklidir. Aynı zamanda check-out sisteminde birden çok ödeme şekli olması satış miktarlarını arttıracaktır.

 

 

Puanla
Ziyaretçi Puanı
[Total: 0 Average: 0]

  • Yazıyı Beğendin mi?  
Önceki Yazı
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

You must be logged in to post a comment.