E-Ticaret için 5 Etkili Sosyal Medya Pazarlama Taktiği

E-Ticaret için 5 Etkili Sosyal Medya Pazarlama Taktiği

E – Ticaret için 5 Etkili Sosyal Medya Pazarlama Taktiği

 

E-ticaret sektörü özellikle son yıllarda büyük atılım gösterdi. Dünyadaki e-ticaret payının toplam ticarete oranı artarken gelecekte büyük paydayı e-ticaret sitelerinin alacağı kesin gibi, işte böyle bir ortamda e-ticaret siteleri birbirinden farklı şekillerde pazarlama taktikleri uygulamaya başladı bunlardan biri de sosyal medyanın gücünü kullanmak oldu. Sosyal medyanın büyüyen gücünü kendi taraflarına çekmek isteyen firma sahipleri artık sosyal medya hesaplarından bizzat müşterileriyle bire bir ilgilenmeye çalışıyor. Şimdi size etkili olduğu kanıtlanmış 5 sosyal medya pazarlama taktiğini anlatacam.

  1. İnstagram, Twitter, Facebook Takipçilerine Önem Verin

Özellikle sosyal medyayı aktif kullanan müşteri kitlesini kendi sitenize çekebilmeniz için sitelerinizin sosyal medya uyumluluğu olsun. Sitelerinize kayıt olma butonun dışında facebook, google hesaplarıyla bağlanma seçenekleride ekleyin. Buralardan gelen müşterileri daha fazla memnun etmek için bu insanların sizin sitenize bıraktığı tüm soru ve yorumlara en uygun zamanda cevap vermelisiniz. Bazen olumsuz yorumlarla da karşılacaksınız. O zaman da müşterileri biraz daha alttan alarak olumsuz fikirlerini değiştirebileceğinize ikna etmelisiniz.

  1. Fotoğrafın Önemini Kavrayın

Son zamanlarda İnstagram uygulamasının diğer sosyal medya mecralarının önüne geçtiğini biliyoruz. İnstagram üzerinden bir çok firma kendi reklamını yaparak ürün satmaya çalışıyor. Sizi diğer firmalardan ayıracak bir şeyler gerekli. İşte burada fotoğraflarınızın orjinalliği ve ne kadar ilgi çekici olduğu devreye giriyor. Özellikle instagram üzerinden satış gerçekleştirmek ve resmi sitesine müşteri çekmek isteyenler için fotoğrafların kalitesi oldukça önem taşıyor.

  1. Siz Satıyorsunuz Diye Fazla Övmeyin!

Sosyal medya hesaplarınızdan satmak istediğiniz ürünlerinizi ya da promosyonlarınızı yayınlarken takipçilerinizi sıkmamaya özen gösterin. Çok sık şekilde ürün paylaşımı ve bu ürünleri öven yazılar yazmanız halinde takipçiyle olan iletişiminiz kopmaya başlayacaktır.  Bu yüzden ürün paylaşımıyla takipçilerle etkileşim kuracağınız paylaşımları iyi dengelemelisiniz.

  1. Mutlaka Durum Değerlendirmesi Yapın

Sosyal medyada paylaştığınız ürünlerin ne kadar etkileşim aldığını ne kadar beğeni topladığını takip edin. Haftada bir ne yaptığınızı hangi paylaşımların daha çok sevildiğini analiz ederek onlar üzerinde çalışmaya daha fazla ağırlık verin.

  1. Kendinizi Müşterinin Yerine Koyun

Takipçi ve müşteri kazanmanın en iyi taktiği onlar gibi düşünmektir. Sitenizde düzenleyeceğiniz promosyon ya da indirim günleri ile müşterinin sizin sitesinizi farketmesini sağlayabilirsiniz. Satış yaparken müşterilerin yerine kendinizi koyduğunuz zaman müşteri portföyünüz büyüdüğünü göreceksiniz.

Puanla
Ziyaretçi Puanı
[Total: 0 Average: 0]

  • Yazıyı Beğendin mi?  
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Bu yazı yoruma kapanmıştır, anlayışınız için teşekkür ederiz.